Geoinformationen

Kategorie: Umwelt: Geoinformationen:



 Geoinformation Metadata in INSPIRE and SDI

Preis: 131.99 EUR
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Artikelbeschreibung:
The book is a new comprehensive textbook about creating and publishing geoinformation metadata. It is a compendium of knowledge about geoinformation metadata in INSPIRE Directive and Spatial Information Infrastructures. It contains the knowledge necessary to understand prior to the creation of geoinformation metadata. Metadata data about data - describe the layers of spatial data (data series, services) responding to the questions: what?, why?, when?, who?, how? and where? Geoinformation metadata allows for exact search of the spatial data according to given criteria, regardless of where this data is located. On 15 May 2007 the EU Directive 2007/2/EC came into force establishing Infrastructure for Spatial Information in Europe - INSPIRE. The proper functioning of the infrastructure for spatial information would not be possible without the metadata.



 3D Geoinformation Science

Preis: 103.52 EUR
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Artikelbeschreibung:
Nowadays 3D Geoinformation is needed for many planning and analysis tasks. For example, 3D city and infrastructure models are paving the way for complex environmental and noise analyzes. 3D geological sub-surface models are needed for reservoir exploration in the oil-, gas-, and geothermal industry. Thus 3D Geoinformation brings together researchers and practitioners from different fields such as the geo-sciences, civil engineering, 3D city modeling, 3D geological and geophysical modeling, and, last but not least, computer science. The diverse challenges of 3D Geoinformation Science concern new approaches and the development of standards for above- and under-ground 3D modeling, efficient 3D data management, visualization and analysis. Finally, the integration of different 3D approaches and data models is seen as one of the most important challenges to be solved.



 Geoinformationen und Immobilienmarketing

Preis: 27.99 EUR
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Artikelbeschreibung:
Diplomarbeit aus dem Jahr 2003 im Fachbereich Geowissenschaften / Geographie - Sonstiges, Note: 1,3, Westfälische Wilhelms-Universität Münster (Institut für Geographie), Sprache: Deutsch, Abstract: Im Immobilienmarketing bietet die Geoinformatik innovative Technologien und Konzepte. Aus Sicht der Geoinformatik handelt es sich bei der Immobilie um ein Geoobjekt, dessen Eigenschaften in Form von Geodaten vollständig modelliert und mit Hilfe vorhandener Technologien in Mehrwert generierende Geoinformationen umgesetzt werden können. Damit ist eine wichtige Grundlage für eine spezifisch auf das Immobilienmarketing ausgerichtete Form der Kommunikationspolitik geschaffen, die es ermöglicht, dem potenziellen Investor alle für seine Kaufentscheidung relevanten räumlichen Informationen optimal aufbereitet zur Verfügung zu stellen. Gleichzeitig ermöglicht sie dem Anbieter, sich im Rahmen seiner Unternehmenskommunikation als kompetenten und vor allem als vertrauenswürdigen Marktpartner zu profilieren. Am Beispiel der Berliner Liegenschaftsfonds Berlin GmbH & Co. KG wurde auf der Basis eines umfangreichen hausinternen Geodatenbestandes der Prototyp eines solchen Marketinginstruments konzipiert und auf Basis eines OGC konformen Web-Mapping- Servers und verschiedenen Methoden der 3D-Visualisierung implementiert. Geoinformatics offers innovative technologies and concepts for real estate marketing. Within Geoinformatics, a reality is considered a geographic feature, which can be completely modelled and described by data, and transferred with the means of geoinformatics into surplus value generating geoinformation. Thus this technology can serve as an important basis for the development of a new kind of communications politics which is specifically designed for real estate marketing. By this means a potential investor can be provided with all spatial information he needs for his decision to acquire a realty edited in an optimal way. At the same time this form of real estate marketing offers the provider of immovables a possibility to present himself as a competent and trustworthy partner in the market within his business communications. Within the scope of this project the prototype of such a marketing instrument was developed for the LF on the basis of a large company intern geodata base and implemented on an OGC conform web-mapping-server and different technologies of 3D-Visualization.



25 Lehrlinge schließen die Ausbildung zur Vermessungsstechnikerin und zum Vermessungstechniker ab. Zeugnisausgabe beim Landesamt für Geoinformation und ...
http://www.lgl-bw.de/lgl-internet/opencms/de/index.html
 LGL-BW


Die Informations- und Kommunikationsplattform für Geodaten Geoinformationen und Geodienste in Rheinland-Pfalz. Die Verfügbarkeit von Geodaten hat für ...
http://www.geoportal.rlp.de/
 GEOPORTAL


https://geo.essen.de/stadtplan/
 ESSEN


Oben: spieglein spieglein wer lenkt das sonnenlicht am besten? über 500 grad heiß können die so gebündelten sonnenstrahlen werden die auf den ...
https://www.arcaktuell.de/01-2017/
 ARCAKTUELL


Auf dieser Seite finden Sie alles Wissenswerte zu unserer Gemeinde. Ausserdem können Sie am Online-Schalter Dienstleistungen in Anspruch nehmen.
http://www.maennedorf.ch/de/verwaltung/gismaennedorf/wasistgis/
 MAENNEDORF


Wegleitung ?Baugesuch und Beilagen" Die vorliegende in enger Zusammenarbeit aller Dienststellen des BUWD erarbeitete Wegleitung soll die Gemeinden im ...
http://www.rawi.lu.ch/
 RAWI


Messen ist unsere Stärke Unser digitales Liegenschaftskataster ist der einzige flächendeckende Nachweis aller Grundstücke in Niedersachsen. Nicht nur ...
http://www.lgln.niedersachsen.de/startseite/
 LGLN



Lieber Kies in der Tasche als Sand im Getriebe.